Hogyan hirdess hatékonyabban a Facebookon tesztek segítségével

2016. szeptember 07. 09:54 - Starwork

A magyar vállalkozások 78%-a költ reklámra a legnépszerűbb közösségi oldalon. Vannak, akik mögött egy olyan csapat áll, mint például a miénk, nagy részük azonban bizonytalan azzal kapcsolatban, hogyan is kéne, hogyan lehetne még hatékonyabban, mivel szólíthatna meg még több potenciális vásárlót.

facebookhirdetes2.jpg

Andrea Vahl Facebook-szakértő új módszere segíthet eloszlatni a kételyeket. A technika lényege, hogy tesztek által felmérd, a fogyasztóközönség mely hirdetéseidre reagál a legintenzívebben.

Hozz létre egy fizetett posztot, majd készítsd el annak pontos másolatát – egyetlen apró változtatással. Így később könnyen megállapíthatod, melyik változat teljesített jobban. Ennek segítségével könnyedén megválhatsz a kevésbé sikeres bejegyzésektől, a hatékonyabbakat megtartva pedig csökkentheted kiadásaidat.

Vegyünk egy egyszerű példát: ha 1000 emberen akarsz kísérletezni, 500 lássa az egyik verziót, 500 pedig a másikat, aztán hasonlítsd össze az eredményeket. Így remélhetőleg látni fogod, mi működik, és mi nem.

Az eljárás rengeteg módon alkalmazható, vizsgálhatod pl. az érdeklődési körnél megadott kulcsszavak cseréjét, így ha valaki él-hal a kisállatokért, és ezt saját adatlapján is feltűnteti, látni fogja majd a kutyakozmetikád hirdetését.

De tesztelhetsz akár demográfiai adatok alapján is. Ha a célközönséged a 30 és 40 közötti, egy bizonyos városban lakó nagycsaládosok csoportja egy adott hobbival, ennek megfelelően targetálhatod a reklámod az ideális számok elérése érdekében.

Fontos azonban, hogy a megadott halmaz mérete ne legyen túl kicsi, így pl. a hajdúböszörményi gumikacsa gyűjtő nyugdíjasok nem felelnének meg optimális szegmensként. :)

Mérheted továbbá különböző képek, szövegek, stílusok hatékonyságát is, javasolt azonban a demográfiai tényezőkkel kezdeni.

Te tisztában vagy vele, kik tartoznak pontosan céged elsődleges célközönségébe, és kiket szeretnél majd hosszútávon is megszólítani? Ha határozatlan vagy a válasszal kapcsolatban, nyugodtan kérd a segítségünket, és segítünk majd tisztán látni.

Vigyázz! Fontos, hogy nehogy véletlen az eredeti népszerűsíteni kívánt posztot állítsd át, mindenképp hozz létre egy másolatot, különben elveszítheted az összehasonlítási alapot. A replikáknak köszönhetően átlátható statisztikáid lesznek majd.

De vajon mennyi ideig szükséges egy-egy felmérés futtatása? Eleinte elengedhetetlen akár egy hónapig, később elég egy, maximum két hét is. Vedd figyelembe, mennyi potenciális változó áll rendelkezésedre! Egyszerre csak egy dolgot módosíts, hogy biztos lehess benne, mi alakította az eredményeket.

A módszer segítségével saját költségeidet csökkentheted, ne félj kísérletezni! Ügyfeleink kampányainak indításakor mi is több száz verziót próbálunk ki a tökéletesítés érdekében, majd folyamatosan optimalizálunk a kapott adatok alapján, így tudjuk a legjobb teljesítményt garantálni.

Ha elakadnál, vagy csak segítségre van szükséged a Facebook-oldalad menedzselésével kapcsolatban, fordulj hozzánk Bizalommal.

Ha szakértői segítségre lenne szükséged, ne habozz Bennünket felkeresni! 

+36-20-944-4154 vagy info@starwork.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyakorlatimarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1711684267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása