Praktikus trükkök és tippek a tökéletes vizuális tartalom elkészítéséhez

2016. szeptember 15. 11:45 - Starwork

Senkit nem fogunk meglepni, ha azt mondjuk, az illusztrációk kritikus szerepet játszanak az olvasóbarát tartalmak készítése során.

Egy jól megválasztott képnek köszönhetően a szöveg-centrikus bejegyzések sokkal élvezhetőbbé, emlékezetesebbé és emészthetőbbé válnak. A jó öreg mondás, azaz, hogy „egy kép többet mond ezer szónál” még mindig igaz.

Gondolj csak bele, amikor egy fontos pillanatról töltesz fel fotót a barátaidnak, nem szükséges hozzá kommentárt fűznöd. Hagyd, hogy szavak helyett a grafikák és videók beszéljenek a márkádról is.

A design szakma divatjai persze gyorsan jönnek és mennek, a Content Marketing Institute azonban összeszedett néhány napjainkban is aktuális trükköt, amelyet megosztunk most Veletek.

  • A kép világot egyeztesd össze marketingstratégiáddal

Fontos, hogy az üzenet, amit képviselsz, értékeket közvetítsen a közönség számára. Ez mindennek az alapja, amire aztán később építhetsz – ha hiányzik, felejtsd el az egészet. Néhány grafika nem képes önmagában csodát tenni.

Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket: mit próbálok elérni a vizuális elemekkel? Ki a közönségem, és mit szeretnének valójában látni? Mitől vagyok egyedi, és ezt hogyan tudom továbbadni nekik is?

Ha nem vagy benne biztos, hogyan alakíthatnál ki vállalkozásod számára egy olyan egységes megjelenést, ami igazán alkalmas rá, hogy közvetítse a márkád értékét, kérj tőlünk tanácsot.

  • Ismerd a jó design szabályait

Sajnos annak ellenére, hogy napjainkban millió és egy eszköz áll rendelkezésünkre a grafikák szerkesztéséhez, nem biztos, hogy megfelelően tudjuk is azokat használni.

A színek, a betűtípusok és az összes egyéb elem megválasztása komoly feladat – a legjobb, ha profikra bízod.

Döntsd el, milyen téma áll a márkádhoz és a konkrét célhoz a legközelebb, és szánj rá időt, hogy a lehető legtöbb lehetőséget megvizsgáld. Gyűjtsd össze az elképzeléseidet, nézegess példákat, így könnyebben el tudod majd dönteni, mi tetszik, és mi nem. Kérd ki mások véleményét is!

Végül tartsd meg a legjobb ötleteidet. Ha már minden apró részlet összeállt a fejedben, és elég bátor vagy, keltsd életre a koncepciót te magad. Ha biztosra szeretnél menni, egyeztess grafikusainkkal, akik szívesen segítenek, hogy együtt megtaláljátok a megfelelő designt.

  • Bátran legyél érzelmes

Garantált a sikered, ha a vizuális tartalmad érzelmeket tud előidézni az emberekből. Erre nem is kell jobb példa a Pixar mesefilmjeinél: valld csak be, hogy te is el tudsz érzékenyülni egy-egy megható jelenet nézése közben.

Légy hiteles. Ha megosztasz őszinte tapasztalatokat a közönségeddel. tudnak majd hozzád kapcsolódni, és megkezdődik a bizalom kiépülése.

Hass az érzékekre. Egy régi fénykép nosztalgikus érzéssel tölt el, a kandallóban ropogó tűz látványa az otthon kényelmes melegét érezteti. Gondold végig, te hogyan tudnád legegyszerűbben átadni, amit szeretnél.

Minden idők egyik legsikeresebb példája és egyben az egyik személyes kedvencünk a Microsoft 2014-es, érzelmektől cseppet sem mentes reklámja:

  • A szavakat is próbáld képpé formálni

Nyugodtan használj infografikákat, táblázatokat és egyéb ábrákat. Így elkerülheted, hogy a szavak szárazan, érdektelenül alulmaradjanak – beszéljenek helyettük a színek és a formák.

Könnyen felhívhatod velük az emberek figyelmét, arról nem is beszélve, hogy a megosztást is egyszerűbbé teszi.

Példának nézd csak meg a Google interaktív idővonalát, amely 1950-től napjainkig illusztrálja a zenei műfajok népszerűségét. Vidám, ütős, mégis átlátható és szórakoztat.

  • Maradj hű a márkádhoz

A következetesség nagyon fontos. A logód és az általad használt színek mindig egységesen, ugyanúgy jelenjenek meg. A világ vezető márkáinak védjegyei mind meghatározó, egyedi stílussal és egységes képi világgal rendelkeznek.

Ha sikerül elérned, hogy beleégjen a fogyasztók agyába, mindig rád asszociálnak majd – bárhol is jelenjen meg a kombináció. A Coca-Cola sem véletlen használja majdnem 70 éve ugyanazt a piros árnyalatot!

  • Mindig a platformnak megfelelően alakítsd az illusztrációt

A különböző felületeken különböző verziók mutatnak jól. Mindig fordíts rá figyelmet, hogy a honlapodra és a közösségi média oldalaidra egyedi, specifikus változatok készüljenek a képekből.

Használj az adott célnak megfelelő felületet, és az adott felületnek megfelelő designt.

Ha ötlet híján elakadsz, ne aggódj, erre is van segítség: a Pablo (https://pablo.buffer.com) segítségével például néhány perc alatt gyönyörű illusztrációkat készíthetsz. Nem kell mást tenned, csak kiválasztanod a megfelelő háttérképet, és máris feliratozhatod, tehetsz rá különböző effekteket – kezdők is nagyon könnyen tudnak vele szerkeszteni.

Arról nem is beszélve, hogy az oldalon kiválaszthatod, milyen felületre készül a kép, így a méretek beállításaival sem kell vesződnöd.

Segítségül íme a legnépszerűbb oldalak jelenlegi sztenderd méretei:

  • Facebook-oldalak borítóképe: 851 x 315 pixel
  • Twitter fejléc: 1600 x 421 pixel
  • Google+: 2120 x 1192 pixel
  • YouTube: 2560 x 423 pixel
  • LinkedIn: 646 x 220 pixel

Ha szakértői segítségre lenne szükséged, ne habozz Bennünket felkeresni! 

+36-20-944-4154 vagy info@starwork.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://gyakorlatimarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9811707107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.