Egy gyűrű - vagy egy üzenet - mind felett!

2015. szeptember 17. 23:04 - Starwork

avagy milyen felületeket használj a marketing-tartalmaid megjelenítésére és milyen tartalmakat állíts elő?

Social média stratégia, közösségi média felületek, tartalommarketing, tartalomstratégia, csak kapkodja a fejét az ember a sok kifejezés között, az online marketing oly gyorsan fejlődő világában, amit még követni is nehéz.

Gombamód szaporodnak az informatikai startupok, felbuzdulva a facebook, vagy már a második generációs közösségi hálózatok sikerén, és lassan annyi közösségi platform fog a rendelkezésünkre állni, hogy marketinges legyen a talpán, aki mindet kezelni tudja.

Most még ott tartunk, hogy van egy közösségi médiával átfogóan foglalkozó szakember (ha van) aki kézben tartja ezeket a platformokat, de könnyen elképzelhető, hogy el fogunk jutni oda, hogy külön Facebook, Twitter, LinkedIN, Instragram, Tumblr, Snapchat, Pinterest, és ki tudja, még milyen specialistákról fogunk beszélni.

Épp a minap jött egy új projektünk, Adwords-menedzsmentre kaptunk megbízást, de az első konzultáción lebeszéltem a partnert az Adwords-ről, és a közösségi média felé irányítottam.

Egy ingyenes zenei alkalmazás népszerűsítésére, amit még senki nem ismer, és a tervezett letöltési szám elérésére sokkal költséghatékonyabb, mint a Google rendszere.

Egy erős marketing-üzenet, egy jól megírt szöveg, akció, oktatóanyag, hirdetés, tartalom, minél több felületen jelenik meg ezek közül, akár kis módosításokkal, testre szabva aszerint, mit kíván meg az adott platform, annál jobb.

Ez erőforrás-és költséghatékony, a felületek erősítik egymást, növelik a hitelességet, hiszen az érdeklődőnél lecsapódik, hogy "ezek mindenütt ott vannak".

Nyilván kis hazánkban egyenlőre szinte teljes Facebook-egyeduralom van, kis LinkedIN szekértáborokkal, de a nemzetközi piacon már ennél sokkal több eredményesen használható felület létezik. Számomra kifejezetten furcsa, hogy a Twitter népszerűsége Magyarországon még relatív alacsony, de ez sem fog sokáig tartani valószínűleg.

Összeszedtük egy csokorba, milyen felületeken érdemes megjelenni jelenleg, milyen módokon, ha van egy jól megírt tartalmad, üzeneted, amit minél több helyen szeretnél publikálni - ez egy (közel) all-in lista, ami azt jelenti, hogy mindenképp vizsgáld felül, a Te célközönséged szempontjából melyik releváns, mert nem mindenkinek érdemes minden felületet használnia.

Ennyire nagy szortiment elsősorban a nemzetközi piac elérése esetén lehet érdekes.

Nagyon fontos, hogy tudatosan használd a felületeket. Legyen jól megtervezve az üzeneted, az elérni kívánt hatás, a homogén márkakommunikáció.

Ezeken a felületeken ingyenesen jelensz meg - legtöbbször közvetlen módon nem fizetsz - ezért a natív kreativitás a legfontosabb, hogy vírushatást érjen el és szerethető legyen a tartalom.

Ne feledkezz meg a SEO szempontokról és ha szükséges - az offline lehetőségekről sem!

Hangalapú megjelenési felületek

Podcastok

Soundcloud fájl

Blogolás, PR felületek

Saját blog (akár itt a blog.hu -n is érdemes, illetve a weboldalad saját blogján)

Vendégposzt idegen blogban ami a témához kapcsolódik (és lehetőleg nagy a látogatottsága:-))

LinkedIN blog poszt

Medium poszt

Tumblr poszt

Quora poszt

PR-cikk, vagy szakmai vélemény küldése a sajtónak

Wikipédia szócikk létrehozása vagy kiegészítése (ha releváns)

Ingyenes apróhirdetések feladása

Közösségi megjelenés, fórummarketing, fórumozás

LinkedIN csoport

Facebook csoport

Szakmai fórumok létrehozása, szakmai fórumokhoz hozzászólás

Üzenetküldés

Hagyományos e-mail, például célzott adatbázisra

Automata hírlevél, válaszlevél

SMS, MMS

Fizetős megoldások

Remarketingelt display hirdetés, rich media

Video lejátszása előtt, vagy után megjelenő hirdetés

Szponzorált tweet

Szponzorált pin

Fizetett Facebook poszt

Szponzorált Instagram bejegyzés

Fizetős LinkedIN állapotfrissítés

Közösségi felületek ingyenes lehetőségei

LinkedIN állapotfrissítés

SlideShare dokumentumfeltöltés

Facebook post

Tweet

Twitter kártya

Instagram fotó poszt

Pinterest pin vagy tábla

Snapchat bejegyzés

Video-tartalom megosztására alkalmas felületek

Youtube

Facebook

Instagram

Twitter

Video podcast

Vimeo

Periscope élő videomegosztás

Google Hangout On-Air

Blab video

 

 

Ki tudod egészíteni a listát? Kihagytunk valami fontosat? Te hol szoktál posztolni tartalmakat? És milyen eredménnyel? Minden tapasztalat érdekes lehet!

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyakorlatimarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr887796746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.