A Google mostantól büntet a felugró hirdetésekért

2016. szeptember 09. 14:38 - Starwork

A felugró ablakok asztali gépen is nagyon idegesítőek, azonban ha telefonról böngészünk, az egész képernyőt is eltakarhatják egy pillanat alatt, legyen szó akár reklámról, akár hírlevél feliratkozási lehetőségről.

popupadverts.jpg

A Google úgy döntött, tesz a probléma ellen. Egy nemrégiben megjelent blogbejegyzésükben közölték, a jövő év elejétől büntetik a tolakodó hirdetéssel ellátott weboldalakat, így azok a találati listán is lejjebb kerülhetnek majd emiatt.

A cég lényegében szeretné elérni, hogy a keresőszavakra elsősorban azok a honlapok jelenjenek meg, amelyek a legtöbb infóval szolgálnak – a legkevesebb reklámmal körítve.

„Hiába találhatók meg hasznos hírek is egy portálon, ha tele van tűzdelve olyan anyagokkal, amik kitakarják azt. A felhasználókat ez frusztrálja, nem ezért kattintanak a találatokra.” – írják a posztban.

Az okostelefonok kisebb kijelzőjén még idegesítőbb ilyennel találkozni, és néha hosszú másodpercekig is eltarthat, mire megtaláljuk az X-gombot. A Google szerint ezek elrontják az emberek számára az élményt.

Sok vállalkozás honlapján megtalálhatóak olyan irritáló felugró reklámok, melyek feltesznek egy kérdést, vagy felajánlják a főoldalra való belépést, és ha nem reagálunk rájuk, a fél képernyőt kitakarva olvasgathatunk csak tovább.

A büntetés nem vonatkozik majd azokra a felugró ablakokra, melyek kisméretűek, vagy a felhasználó korára kérdeznek rá (pl. alkoholos italok oldalain), illetve a böngésző sütijeivel kapcsolatban figyelmeztetnek.

Mivel azonban a legtöbb cég tisztában van vele, hogy a Google mekkora forgalmat generálhat, valószínűleg inkább megszabadulnak majd tőle a jobb találati helyezés érdekében.

2017. január 10-étől az ilyen hirdetéssel ellátott oldalak lejjebb kerülhetnek a találati rangsorban, így remélhetőleg a mobilról való keresgélés kellemesebben telik majd.

A cég nem titkolja, hogy próbálnak elhatárolódni az asztali gépektől és laptopoktól, és a telefonokról való internetezést részesítik előnyben. Tavaly például megváltoztatták az algoritmust annak érdekében, hogy a mobilbarát site-okat preferálja, és ennek köszönhetően mára a találatok 85%-a az is lett.

Így persze nem csak a legnépszerűbb keresőoldal rendszeres használói járnak majd jól, de valószínűleg maga a cég is, hiszen az idegesítő hirdetések helyett a weboldalak tulajdonosai ugyanabból az erőforrásból hirdethetnek majd a Google-ön keresztül is.

Annak ellenére, hogy valószínűleg sokan nem fognak örülni a változásnak, a kezdeményezés mögött álló indok teljesen érthető és felhasználóbarát.

Ha a Te oldaladon is megtalálható ilyen reklám, mindenképp javasoljuk, hogy a jövőben gondold át használatát. Amennyiben szeretnéd helyette inkább az AdWords-t használni, de nem tudod, hogyan vágj bele, kérd segítségünket.

Ha szakértői segítségre lenne szükséged, ne habozz Bennünket felkeresni! 

+36-20-944-4154 vagy info@starwork.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyakorlatimarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5011690709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása