A blogolás előnyei és nehézségei

2016. szeptember 15. 15:59 - Starwork

Ha nem vagy benne biztos, hogy a Te weboldaladnak is szüksége lehet blog részre, most megosztok Veled csupán néhány tippet, miért is lehet hasznos klaviatúrát ragadnod:

  • minden tartalom egy helyen lesz majd, így az érdeklődőid böngészhetik és olvasgathatják a számukra érdekes témáról szóló cikkeket,
  • terjedelmesebben bemutathatod azt, hogy mivel foglalkozol, közvetlen, beszélgetős hangnemben mesélheted el a közönségnek, így olvasóbarátabb és figyelemfelkeltőbb lesz,
  • SEO: a bejegyzéseknek köszönhetően valószínűleg sokkal több látogatót vonzol majd a honlapodra, és jobb helyezést érhetsz el a találati rangsorban is. Ez persze nem jelenti azt, hogy az adott kulcsszavakat unásig kell ismételgetned – sokkal inkább azt, hogy mindig érdekes tartalommal körítsd őket.
  • Segíted vele a vásárlóidat, hiszen bármilyen kérdésük, vagy többször előforduló problémájuk van, a blogodon írhatsz azokról bővebben, így sokkal több támogatást adhatsz nekik, mint pl. egy email megválaszolásával,
  • közösségépítő fórumként is funkcionál, hiszen ha beindul, az emberek szívesen kommentelnek majd egy-egy poszt alá, ahol elmondhatják a véleményüket,
  • egy jó bejegyzéssel akár nagyobb oldalakra is kikerülhetsz, pl. Index, Origo, így sokkal többen olvassák majd el, és Neked is nagyobb forgalmat generál majd,
  • saját posztjaid megoszthatod a közösségi média felületeken, sőt, akár sajtólistára is kiküldheted, a lényeg, hogy minél több helyre eljusson – ha nem vagy benne biztos, hogy hogyan csináld, fordulj hozzánk és mi majd segítünk.

Manapság már számtalan népszerű portál létezik, melyek segítségével csupán néhány kattintással profi webnaplót hozhatsz létre, mint pl. a blog.hu vagy a reblog.hu.

Attól függően, hogy a honlapod milyen platformon üzemelteted, akár beépített modulok segítségét is igénybe veheted, pl. a WordPress és a Joomla felületein is adott ilyen lehetőség, így a blogot beágyazhatod saját weboldaladra.

Valószínűleg mostanra már Te is elkezdtél gondolkodni, hogyan vágj bele. Rengetegen eljutnak eddig a pontig, és itt megakadnak, mert bizonytalanok. A legtöbb kisvállalkozó az alábbi három nehézség miatt nem áll neki végül valóban írni:

  1. Nem tudják, hol kezdjék

Egy megkérdezés során kiderült, a válaszadók 68%-a azért nem hozott még létre blogot, mert
a) nem tudta, hol kezdje el,
b) nem volt benne biztos, hogy miről írjon.

Az igazság az, hogy eleinte mind kísérletezünk. Teljesen rendben van, ha először felírod az ötleteidet egy papírra, kiválasztod, honnan indulj, és elkészíted az első bejegyzést. Látni fogod, mi az, ami tetszik az embereknek, és mi az, ami kevésbé. Ez alapján pedig később már tudsz majd haladni.

Ha még ez is túl bátor számodra, akkor kezdd piciben: teszteld le a kollégáidon, hogy tetszik nekik 1-1 írás, és csak utána oszd meg őket nyilvánosan.

A bejegyzéseidhez ötleteket meríthetsz Facebook-csoportokból, vagy akár a nemzetközi sajtóból is, a rendelkezésedre álló eszközök száma tulajdonképpen végtelen. Érdekességként kipróbálhatod a hubspot generátorát, ami csupán 3 releváns kifejezés megadása után ellát jó néhány témával, melyekről írhatsz.

  1. Nem marad rá idejük

Szintén sokan vallották be, hogy azért nem vezetnek még rendszeresen blogot, mert egyszerűen nem fér már bele a weboldal, hírlevél és közösségi média oldalak karbantartása mellett.

Ne gondold azt, hogy csak akkor éri meg belevágnod, ha állandóan tudsz majd írni. Persze, a havi 1-2 poszt a minimum, amivel már eredményeket érhetsz el, de amint egyre jobban belejössz, egyre kevesebb időt is kell majd ráfordítanod.

  1. Nincs egy sárga köves út

Mindegyik vállalkozás más és más, így nyilván a Te blogod is egyedi lesz annak függvényében, hogy mivel foglalkozol. Kevés olyan tipp van, amely mindegyikre egyformán érvényes lenne, és sokan tartanak tőle, hogy nem lesz majd kihez fordulniuk, ha elakadnak.

Gondold végig, Te mit szeretnél elérni a bejegyzéseiddel, kik az elsődleges célközönséged, és mennyi időt és energiát tudsz ráfordítani. Ha ez már megvan, könnyebb dolgod lesz.

Ne ijedj meg attól, hogy nem tudsz végighaladni a sárga köves úton, néha biztosan el kell majd kanyarodnod, de ha elég kitartó vagy, előbb-utóbb így is eléred a célod.

Ha nem tudsz blogoddal annyit foglalkozni, mint szeretnél, vagy csak bizonytalan vagy, és további kérdéseid lennének a témában, fordulj hozzánk, profi tanáccsal látunk majd el.

Ha szakértői segítségre lenne szükséged, ne habozz Bennünket felkeresni! 

+36-20-944-4154 vagy info@starwork.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyakorlatimarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8411709725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.