Social média stratégia, közösségi média felületek, tartalommarketing, tartalomstratégia, csak kapkodja a fejét az ember a sok kifejezés között, az online marketing oly gyorsan fejlődő világában, amit még követni is nehéz.
Gombamód szaporodnak az informatikai startupok, felbuzdulva a facebook, vagy már a második generációs közösségi hálózatok sikerén, és lassan annyi közösségi platform fog a rendelkezésünkre állni, hogy marketinges legyen a talpán, aki mindet kezelni tudja.
Most még ott tartunk, hogy van egy közösségi médiával átfogóan foglalkozó szakember (ha van) aki kézben tartja ezeket a platformokat, de könnyen elképzelhető, hogy el fogunk jutni oda, hogy külön Facebook, Twitter, LinkedIN, Instragram, Tumblr, Snapchat, Pinterest, és ki tudja, még milyen specialistákról fogunk beszélni.
Épp a minap jött egy új projektünk, Adwords-menedzsmentre kaptunk megbízást, de az első konzultáción lebeszéltem a partnert az Adwords-ről, és a közösségi média felé irányítottam.
Egy ingyenes zenei alkalmazás népszerűsítésére, amit még senki nem ismer, és a tervezett letöltési szám elérésére sokkal költséghatékonyabb, mint a Google rendszere.
Egy erős marketing-üzenet, egy jól megírt szöveg, akció, oktatóanyag, hirdetés, tartalom, minél több felületen jelenik meg ezek közül, akár kis módosításokkal, testre szabva aszerint, mit kíván meg az adott platform, annál jobb.
Ez erőforrás-és költséghatékony, a felületek erősítik egymást, növelik a hitelességet, hiszen az érdeklődőnél lecsapódik, hogy "ezek mindenütt ott vannak".
Nyilván kis hazánkban egyenlőre szinte teljes Facebook-egyeduralom van, kis LinkedIN szekértáborokkal, de a nemzetközi piacon már ennél sokkal több eredményesen használható felület létezik. Számomra kifejezetten furcsa, hogy a Twitter népszerűsége Magyarországon még relatív alacsony, de ez sem fog sokáig tartani valószínűleg.
Összeszedtük egy csokorba, milyen felületeken érdemes megjelenni jelenleg, milyen módokon, ha van egy jól megírt tartalmad, üzeneted, amit minél több helyen szeretnél publikálni - ez egy (közel) all-in lista, ami azt jelenti, hogy mindenképp vizsgáld felül, a Te célközönséged szempontjából melyik releváns, mert nem mindenkinek érdemes minden felületet használnia.
Ennyire nagy szortiment elsősorban a nemzetközi piac elérése esetén lehet érdekes.
Nagyon fontos, hogy tudatosan használd a felületeket. Legyen jól megtervezve az üzeneted, az elérni kívánt hatás, a homogén márkakommunikáció.
Ezeken a felületeken ingyenesen jelensz meg - legtöbbször közvetlen módon nem fizetsz - ezért a natív kreativitás a legfontosabb, hogy vírushatást érjen el és szerethető legyen a tartalom.
Ne feledkezz meg a SEO szempontokról és ha szükséges - az offline lehetőségekről sem!
Hangalapú megjelenési felületek
Podcastok
Soundcloud fájl
Blogolás, PR felületek
Saját blog (akár itt a blog.hu -n is érdemes, illetve a weboldalad saját blogján)
Vendégposzt idegen blogban ami a témához kapcsolódik (és lehetőleg nagy a látogatottsága:-))
LinkedIN blog poszt
Medium poszt
Tumblr poszt
Quora poszt
PR-cikk, vagy szakmai vélemény küldése a sajtónak
Wikipédia szócikk létrehozása vagy kiegészítése (ha releváns)
Ingyenes apróhirdetések feladása
Közösségi megjelenés, fórummarketing, fórumozás
LinkedIN csoport
Facebook csoport
Szakmai fórumok létrehozása, szakmai fórumokhoz hozzászólás
Üzenetküldés
Hagyományos e-mail, például célzott adatbázisra
Automata hírlevél, válaszlevél
SMS, MMS
Fizetős megoldások
Remarketingelt display hirdetés, rich media
Video lejátszása előtt, vagy után megjelenő hirdetés
Szponzorált tweet
Szponzorált pin
Fizetett Facebook poszt
Szponzorált Instagram bejegyzés
Fizetős LinkedIN állapotfrissítés
Közösségi felületek ingyenes lehetőségei
LinkedIN állapotfrissítés
SlideShare dokumentumfeltöltés
Facebook post
Tweet
Twitter kártya
Instagram fotó poszt
Pinterest pin vagy tábla
Snapchat bejegyzés
Video-tartalom megosztására alkalmas felületek
Youtube
Facebook
Instagram
Twitter
Video podcast
Vimeo
Periscope élő videomegosztás
Google Hangout On-Air
Blab video
Ki tudod egészíteni a listát? Kihagytunk valami fontosat? Te hol szoktál posztolni tartalmakat? És milyen eredménnyel? Minden tapasztalat érdekes lehet!