Számomra érthetetlen, hogy szinte egyetlen marketinges blogban, oktató e-mailben sem olvasok az apróhirdetések (főleg az ingyenes apróhirdetések) és az online aukciós portálok, kereskedelmi rendszerek lehetőségeiről. Pedig ezek a site-ok igen költséghatékonyan - eladás után fizetett jutalékért vagy teljesen ingyen - képesek hirdetni termékünket, szolgáltatásunkat, és véleményem szerint sokszor hatékonyabbak, gyorsabbak más, agyon ajnározott és dicsért módszereknél.
Tény:
- Nagy forgalmú, nagy adattartalmú, releváns és folyamatosan frissülő oldalakról van szó. Ezért a keresők jól hozzák őket.
- Megvan a saját célközönségük, látogatószámuk, saját marketingjük.
- Megfelelő kategória-választással tűélesen belőhető a célpiac, aki épp azt keresi, amit mi kínálunk.
- Költséghatékony, gyakorlatilag ingyenes
- Weboldalunkat is erősíti az átlinkeléssel
- Leginkább termékekre és egyszerűbb, kézzelfogható B2C szolgáltatásokra működik
- Kiválóan alkalmas képpel jól bemutatható termékek értékesítésére
- Szinte biztos, hogy kevés konkurenciánk használja
- A folyamatos frissülés miatt azonnali, napon belüli eredményt kapunk.
Hasonlóan más marketing-megjelenési lehetőségekhez:
- Folyamatosan tesztelhetjük szövegeink hatékonyságát, konverzióját, A/B tesztelhetünk, amíg el nem érjük a kívánt eredményt
- Itt is számít, mikor "posztolunk", hirdetünk, mert vannak időszakok, amikor a célpiacot hatékonyabban elérhetjük (tapasztalataim szerint ez kis hazánkban érdekes módon a reggel 7 és 9 közötti időszak)
- Kiválóan alkalmas arra, hogy teszteljük a piacot, van-e kereslet a termékünkre, szolgáltatásunkra - ingyen
- Kiváló piackutatási lehetőség - ingyen
- A vásárlói véleményeket is gyűjtő rendszereken komoly hozzáadott értéket jelentő bizalmat építhetünk
- Sok platformon kötegelt formában, tömeges mennyiségű terméket is feltölthetünk
Érdemes kipróbálni, mert ingyenesen is számottevő eredményeket hozhat. Ha pedig van pénzünk hirdetni, a szponzorált, kiemelt hirdetések itt is ütős fegyvereink lehetnek. Mindenképpen érdemes komolyabb kampányokat is kiegészíteni ezzel a lehetőséggel. Jómagam szinte minden olyan területen, ahol ez releváns lehet, a mai napig használom, sőt, hogy eláruljak egy kulisszatitkot, volt olyan szolgáltatásom, amit éveken keresztül csak így reklámoztam az interneten, és meghozta a szükséges eredményeket.