Hogyan és miért hirdess a Pinteresten

2016. szeptember 19. 17:44 - Starwork

2014 óta adhatsz fel hirdetést a Pinteresten, amit csak úgy emlegetnek: a világ legnagyobb ötletgyűjteménye. Becslések szerint idén a fizetett pinek akár már 500 millió dolláros bevételt is hozhatnak az amerikai tulajdonosoknak.

Ha korábban még nem tetted, most elmesélem, miért éri meg, ha reklámfelületként is gondolsz rá.

A website 2010 óta érhető el az érdeklődők számára. Többnyire nők látogatják, a userek csupán 17%-a férfi. Lényege, hogy a felhasználók témák szerint rendezetten képeket, azaz úgynevezett pineket osztanak meg egymással. Mintha csak egy virtuális parafatábla lenne, amin gyűjtögetheted, ami érdekel.

Tegyük fel például, hogy nemsokára esküvőd lesz. Ha felmész az oldalra, rákereshetsz különböző szavakra, pl. menyasszonyi ruha, frizura, torta, és így tovább. Ha valami megtetszik, egyszerűen csak rátűzöd a saját tábládra, így később bármikor újra megtekintheted a legjobb ötleteket összegyűjtve.

Amikor beírsz egy témát a Pinterest keresőjébe, máris több száz azzal kapcsolatos poszt jelenik meg. Ahogy böngészel közöttük, néhány alatt észreveheted a promoted by feliratot, innen tudhatod, hogy az egy fizetett hirdetés.

A cég nemrégiben bejelentette, hogy mostantól videók esetében is élhetsz a reklámozási lehetőséggel, bár egyelőre csak mobil felületen. Ezeken a pineken egy animáció látható, kattintás esetén pedig megjelenik a teljes felvétel.

Ami igazán hasznos, az az, hogy a videók alá további hat pint is beágyazhatsz, és nem kerül extra pénzbe. Így még több infót oszthatsz meg az adott termékről vagy szolgáltatásról.

A videó pinek egyelőre külsős lejátszókra irányítanak át, mint pl. a YouTube, de a Pinterest munkatársai már dolgoznak egy saját felületen, ami nemsokára nyilvános is lesz, így a felhasználók közvetlenül az oldalra tölthetik majd fel a kisfilmeket.

Az oldal népszerűségének köszönhetően a fizetett bejegyzések hatalmas közönséghez juthatnak el. Kampányokat egyelőre három célból tudsz létrehozni: hogy ismeretséget szerezz, hogy aktivitást vagy forgalmat generálj.

Az előbbi esetében minden ezer elérésért fizethetsz. Az aktivitást gerjesztő kampányok során akkor fogy a pénzed, ha valaki rá is kattint a posztra, elmenti vagy megosztja azt. (Mivel a felhasználók 80%-a telefonjáról nézi az oldalt, a legtöbben általában azokat a pineket nagyítják ki, amelyek valóban érdeklik is őket.) Amennyiben a forgalom növelése a cél, az átkattintások száma után kerül levonásra az összeg.

Ami igazán nagyszerű, az az, hogy csak az kerül számodra pénzbe, ha valaki közvetlenül a te bejegyzésedre reagál, így amikor már másnál megosztva látja a posztot, az számodra ingyenes. Ennek köszönhetően a vállalat statisztikái alapján átlagosan az aktivitás 30%-a díjmentes a kampányok során.

A Pinterest megkönnyíti a célzást is, hiszen keresőszavakra és érdeklődési körre szűrve hirdethetsz. Amikor valaki regisztrál az oldalra, először öt témát kell megadnia, amit később aztán kisebb altémákra bontva is figyelemmel kísérhet. Így a rendszer tudja, melyik felhasználót mi érdekli.

Ha aktivitást szeretnél elérni, az oldal előre felméri a költségeidet az adott téma népszerűsége alapján, így még a hirdetés előtt látod a költségbecslést. Kattintásonként általában minimum 1 dollárral lehet számolni. Ha a cél az ismeretség növelése, a kampányra legalább 5 dollárt kell szánnod – a felső határ természetesen rajtad áll.

Amennyiben felhasználóként nézed a honlapot, nagyjából minden 20. pin lesz hirdetés a home feedben. A cég szeretné kerülni a feltűnést, a fizetett posztok így pontosan ugyanúgy néznek ki, mint bármelyik másik.

A Pinterest Analytics segítségével mindent ellenőrizhetsz, így látni fogod, hányan kattintanak a bejegyzéseidre, hányan osztották meg vagy mentették le őket. Azt is figyelemmel követheted, az érdeklődők milyen neműek, vagy honnan származnak.

Kedvet kaptál már az ötletgyűjteményben való hirdetéshez? Regisztrálj még ma, nézz körül, és a ha reklámot inkább profikra bíznád, fordulj nyugodtan hozzánk segítségért. 

Ha szakértői segítségre lenne szükséged, ne habozz Bennünket felkeresni! 

+36-20-944-4154 vagy info@starwork.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyakorlatimarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4211727971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása