Az elnökválasztási kampány hatása Trump üzleteinek forgalmára

2016. szeptember 15. 11:25 - Starwork

Amikor történetmesélésről van szó, a márkák tárházának egyik legnagyobb fegyvere a rendelkezésére álló adatok sora. Egy megismételhetetlen sztori nagyon fontos: ennek segítségével generálhatunk szóbeszédet, sőt, ideális esetben akár még vírusmarketinget is.

Ott van például a Facebook esete, melynek ötletét az alapító Mark Zuckerberg barátnőjével való szakítása után, dühében találta ki egyetemista korában. Napjainkban az oldalnak 1,7 milliárd regisztrált felhasználója van – köztük valószínűleg Te is. :)

A Foursquare-t sem kell a legtöbb embernek bemutatni: az egyik legelső alkalmazás volt, amikor divatba jöttek a check-in alapú appok. A program személyre szabott javaslatokat tesz, így a felhasználó meglátogathatja a számára legérdekesebbnek ítélt múzeumokat, szórakozóhelyeket, rendezvényeket, éttermeket és még sok egyéb helyszínt.

Utóbbi esetében is remekül megfigyelhető, az ott dolgozók hogyan használják fel a felhalmozott információt a „mesemondáshoz”. Augusztusban egy olyan márkát tüntettek ki figyelmükkel, amely körül mostanában amúgy is elég nagy a zűrzavar: Donald Trumpét.

trumptower2.jpg

A cég megfigyelte, milyen hatással van Trump elnökválasztási kampánya a nevével fémjelzett helyszínek (pl. hotelek, golfpályák, kaszinók) forgalmára. Az eredmények nem túl biztatóak: a korábbi évekkel összevetve az érdeklődés rohamos mértékben csökken (csak júliusban 14%--kal!).

A visszaesés leginkább a demokratikus államok női polgárainak köszönhető, akik tömegesen kerülik az üzletember létesítményeit. A Foursquare szándékosan nem fűzött az eredményekhez semmilyen politikai kommentárt sem, erre azonban nem is nagyon volt szükségük.

A vállalat tudta, hogy a statisztikák csak rontanak majd a helyzeten, hiszen a hírügynökségek így is kapva kapnak az alkalmon, hogy megállapítsák: Trump csak azért indult a választásokon, hogy még népszerűbbé tegye márkáját. És sikerült is neki.

A Google tele van erről a témáról szóló cikkekkel (és a számuk folyamatosan egyre csak nő), a Foursquare PR menedzsere pedig valószínűleg azóta is ünnepel.

Saját márkádat feltehetően nem tudod Donald Trumpéhoz vagy Mark Zuckerbergéhez hasonlítani, sőt, még talán a Baldwin fivérekéhez sem, de az biztos, hogyha nem gondolkozol azon, mit mesélhetnél Te is az embereknek, hibát követsz el.

Napjainkban már nem elég szimplán jónak lenni, meg kell szólítani az embereket, csak így tűnhetsz ki a versenytársaid közül.  Több kell legyél, mint egy termék vagy szolgáltatás, hatnod kell az emberek szívére is. Személyesen, őszintén.

A Te történeted hol tart? A rendelkezésedre álló adatokból Te is ki tudsz hozni egy olyan sztorit, amire felkapják a fejüket az emberek? Ha vírushatást szeretnél elérni a kommunikációddal, fordulj hozzánk, ötletelj együtt kreatív csapatunkkal. 

Ha szakértői segítségre lenne szükséged, ne habozz Bennünket felkeresni! 

+36-20-944-4154 vagy info@starwork.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://gyakorlatimarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9311707077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása